| Ar tai, kas yra šiame tinklapyje  galima pavadinti Mokslas*Menas*Tikėjimas^Mintis?
 
 Patyrinėkime kiekvieną iš šių komponentų.
 
  Mokslas prasideda nuo pastebėjimo. Renkama, kaupiama informacija. Po to ji  rūšiuojama, analizuojama, sisteminama. Vėliau daromos išvados,  prielaidos, hipotezės. Pasitvirtinantys dalykai sustiprinami, aiškinami  dar nuodugniau, giliau, įdėmiau. Informacija tikrinama įvairiausiose  srityse, daromi apibendrinimai. Kristalizuojami dėsniai, principai,  kuriamos kategorijos. Tikrinamos jų savybės. Mokslas yra sausas,  tikslus, gerai, patikimai (visada? tikrai?) veikiantis. Jo dėsniais  galima patikrinti daug ką, jis duoda garantuotus, pakartojamus  rezultatus. Moksle daromi eksperimentai, bandymai. Tas pats reiškinys,  įvykis tiriamas iš įvairiausių pusių, skirtingais metodais, principais.  Tikrinami skirtingais keliais gauti  rezultatai. Tik tuomet viskas  virsta mokslu, kai nebelieka vietos improvizacijoms, atsiranda aiškumas,  paprastumas, suprantamumas. Mokslas yra vertas tyrinėjimo, gilinimosi,  laiko ir piniginių lėšų. Mokslo panaudojimas turi duoti akivaizdžią  naudą. Pašaliniai efektai išsiaiškinami, ieškoma jų priežasčių,  sprendimų, kaip juos sumažinti iki minimumo. Moksle po teorinės dalies  seka praktinė. Tai metodika, sistema, taisyklės, prietaisai, įrenginiai,  programinė įranga, gamyba. Ar visa tai įmanoma su tokiu objektu kaip  mintis? Juk mintis labai sunkiai apčiuopiama. Išsiaiškinti jos poveikį  nėra taip paprasta, tačiau įmanoma. 
 Sekantis elementas - menas.  Nepuolant nagrinėti visų meno subtilybių, galima prieiti išvadą, kad  menas - tai unikalus, autorinis, konkrečiam žmogui būdingas kūrinys. Jo  paskirtis gali būti labai įvairi, o poveikis gali būti daugiaprasmis,  platus, neapčiuopiamas. Menas turi savybę būti sunkiai išgryninamu.  Kiekvienas menininkas turi savo stilių, braižą, išraiškos priemones ir  visu tuo gana savotiškai naudojasi. Menui būdinga turėti savo gylį,  erdvę, pojūtį. Menas daugiau asocijuojasi su jausmais nei su protu.  Meną reikia pajausti, į jį įsijausti, įsivaizduoti, gal net jame  paskęsti. Tai jau panašu į hipnozę, įtaigą, užbūrimą. Išsiaiškinti meno  kategoriją, pogrupį gali būti gan sudėtinga. Kartais menas pasižymi tuo,  kad jis yra ant suvokimo ribos, kuri ne kiekvienam pasiekiama, ne  kiekvienas gali ją peržengti. Menas turi savybę išsitęsti laike, erdvėje  ir kitose dimensijose. Kai paskęsti mene, tau gali pradingti laiko  pojūtis, visiškai išnykti realus pasaulis, tuo pačiu gali atsirasti  dirbtinis, sukurtas, kartais net mistinis pasaulis. Menas - tai kito,  nematomo, bet juntamo (ne juslėmis) pasaulio kūrimas. Dažnai meno  autoriui kurti net nereikia. Visa tai pilasi savaime, iš nieko, iš  vaizduotės. Menas - tai kelias į kitą, nesuvoktą, dažniausiai nerealų  pasaulį. Jis gali būti toks NERealus, kad žmogus gali visiškai pasimesti kur  egzistuoja, ar šioje planetoje, ar kažkur kitame  visatos kampelyje.  Visa tai gali menas. Jis turi tokią didelę galią, kad žmogaus pojūčiai  gali pasidaryti menkučiai, nebereikalingi. Atsiranda visiškai naujas  suvokimas, gyvenimas kitoje erdvėje, kitame išmatavime. Kaip menas gali  taip paveikti žmogų – jau kitas klausimas.
 
 Menas – tai unikalus poveikis. Jis turi savo mechanizmus, kurie pasireiškia  ne kiekviename žmoguje. Iki meno lygio kartais reikia priaugti. Tuo  menas yra kažkiek panašus į mokslą. Yra vietų, kur menas su mokslu labai  suartėja. Tai yra aukštesnio suvokimo sritys, jos ne kiekvienam  prieinamos. Reikia turėti ir mokslinį suvokimą, ir būti meniškos  prigimties.
 |